Navigatie

Masterclass Big Data - 2018

In 2016 en 2017 organiseerde de SMC een grootschalig Sales Congres met als thema "Sales en Marketing in een veranderende Wereld". Deze congressen werden vier keer gehouden bij Afas in Leusden, waren zeer druk bezocht (350 bezoekers per keer) en door de deelnemers uitstekend beoordeeld. Mede door de congressen werden veel nieuwe leden genoteerd en we naderen snel ons gestelde doel van max. 120 leden.

Voor het jaar 2018 kiest SMC gezien de sterke ledengroei voor een iets andere benadering. SMC organiseert op 20 maart 2018 een Masterclass exclusief voor haar leden. De start is om 16.00u met een bijzondere spreker als inleider, waarna drie andere sprekers het thema zullen verdiepen vanuit diverse invalshoeken. De Masterclass "Big Data" kenmerkt zich door diepgang, actualiteit, interactie, maatschappelijke relevantie, boeiende gastsprekers en dat in een gezellige informele ambiance. We sluiten af met een gezamenlijk diner.

Zeer verheugd zijn we te kunnen aankondigen dat de keynote over Big Data wordt verzorgd door prof. dr. Frans Feldberg. 

Titel presentatie: Big Data en datagedreven waardecreatie: valt er nog iets te kiezen?

In zijn presentatie gaat Frans Feldberg in op het 'Waarom, Wat, en Hoe' van big data en data gedreven business model innovation. Hoe is de wereld, als het om data gaat, de laatste jaren veranderd? Waarom is big data analytics een belangrijke digitale innovatie die hoog op menig managementagenda staat en waarom investeren organisaties aanzienlijk in big data en data science?Hoe kunnen organisaties waarde met data creëren door zowel het verbeteren van het bestaande business model als door nieuwe data-gedreven business modellen te ontwikkelen. Dit zijn vragen die in zijn presentatie beantwoord zullen worden. Aan de hand van voorbeelden wordt uitgelegd dat big data een 'disruptive innovation' is die grote consequenties voor veel organisaties kan hebben.

Frans Feldberg is hoogleraar Data-Driven Business Innovation aan de faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij is medeoprichter en lid van het dagelijks bestuur van ‘the Amsterdam Center for Business Analyitcs’ (http://www.acba.nl), een multidisciplinair onderzoeksinstituut op het gebied van big data, business analytics en data science (VU instituut). ACBA werkt samen met een variëteit aan bedrijven aan big data en business analytics-projecten. Frans is tevens mede-oprichter van Data Science Alkmaar, het regionale kennis- en innovatiecentrum op het gebied van data science en big data, waarin de gemeente Alkmaar, Vrije Universiteit (ACBA) en het lokale bedrijfsleven intensief samenwerken. Als business consultant heeft hij ruime ervaring met de ontwikkeling en implementatie van ‘data & analytics driven’ bedrijfsmodellen, diensten en strategieën voor nationale en internationale ondernemingen.

 

Verder staan de volgende sprekers op het programma:

 

 

Stefan HogendoornErnst-Jan van de PasMark Beekman
Co-Founder & Chief Geek Partner | Technologie-AdvocaatManagement Director

 

 

Gastsprekers in 2018

16-01: Eric vd Heuvel

20-02: Koen Meeusen

20-03: Frans Feldberg

          Stefan Hogendoorn

          Ernst-Jan vd Pas 

          Mark Beekman       

17-04: Toine Simons

15-05: Viktor Luttikholt

19-06: alv|bbq|Jan v Setten

-------zomervakantie-------

18-09: Marius van Rijswijk

02-10: Bezoek MAC³PARK

02-10: Bezoek Yakult

16-10: Michel Heijnekamp

20-11: René Frijters

16-12: Lustrumfeest 50jr

Interesse? Kom langs op 20 maart 2018

Hier aanmelden als introduce

Gastenboek SMC

  • 21-02-2018 - Goedemiddag dames en heren van het SMC,

    Gisteravond mocht ik jullie...  lees meer
  • 26-01-2018 - Goedemiddag dames en heren van het SMC,

    Bij deze kan ik...  lees meer
  • 03-01-2018 - Als Global Marketing and Product Category Manager "Turf & Landscape"...  lees meer
Plaats een bericht
© 2016 - 2018 SMC | Sales Management Club | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel