Navigatie
René Bosschers, Sales-Accountmanager bij Promista BV, https://www.promista.nl 
  
Iris Groenewoud, Director, HR Business Consultant, and Co-Owner of New Dawn,   http://newdawn.today
  

Jolanda van der Spiegel, Eigenaar van The Collections | sfeervolle en brandvertragende gordijnstoffen en unieke kamerhoge wandbekleding: KANVAZZ, https://thecollections.nl en    https://kanvazz.nl

  
Pierre van den Helm, owner Pierre van den Helm Management
  
Joop Kolkman, owner van VorteKx
  
Jopie Bijl, Expert in het vinden & behouden van klanten bij Echt Jopie, http://echtjopie.nl 
  

Raymond Zijlstra, Partner bij Blue Pepper, http://verkoopkracht.com

Blue Pepper maakt jouw bedrijf commercieel sterker. Met onze aanpak halen wij +10% effectiviteitsverhoging binnen drie maanden.

  
Marjan Stoop, eigenaar STOOP Marketing, http://www.stoopmarketing.nl
  
Arthur Singendonk, Marketing & Sales director bij Asperitas, https://www.asperitas.com
  
Robert van Spingelen, Global Marketing and Catagory Manager "Turf and Landscape" bij ICL Specialty Fertilizers, https://icl-sf.com en https://landscaperpro.nl
  
Tonio Amaddeo, Account Manager bij NKC B.V. (Nederlandse Kunststoffen Chemie B.V.),  http://www.nkcbv.nl
  

Tom van Maris, Sales Director bij Office Athletes Group, http://www.officeathletes.com

Uitwisselen van kennis en ervaring in een ongedwongen sfeer, leidt vaak tot inspiratie en mooie contacten; dat hoop ik bij SMC te vinden. Ikzelf ben gepassioneerd over sales en marketing met inmiddels al 15 jaar ervaring in een internationale omgeving. Bij BakkerElkhuizen (onderdeel van Office Athletes) ontwikkelen we unieke oplossingen om de gezondheid en productiviteit van de digitale werker te verhogen. Leuk om eens kennis te maken en te horen waar jij mee bezig bent.

  

Doritt van der Waerden, Partner bij My Motivation Insights, http://mymotivationinsights.com

  

Jorn Copier, Partner Manager bij Guardian360 B.V., http://www.guardian360.nl/

Bij Guardian360 werken we aan het beste security platform ter wereld. Wij willen namelijk op een rebelse manier het internet veiliger maken voor iedereen. Mijn verantwoording ligt op sales en marke-ting. Binnen SMC wil ik graag nieuwe mensen leren kennen, leren van anderen.

  
Stephane Arkenbout, Commercieel Directeur bij Manutan Benelux & Germany, http://www.manutan.nl/nl/mnl
  

Lex Moret, Manager Sales & MT lid bij Hollandridderkerk, https://www.hollandridderkerk.nl

Ik ben lid geworden van SMC omdat het bij SMC echt gaat om met gelijkgestemde kennis delen, elkaar inspireren en elkaar verder helpen op professioneel vlak. Dat levert in alle opzichten altijd meer op dan de focus op leads en visitekaartjes vergaren.+ Jaar saleservaring vanuit verschil-lende branches en disciplines. Als accountmanager, commercieel manager en salesmanager. Altijd met groei en new business in de hoofdrol. Door een eigen beproefde methodiek te hanteren welke gebaseerd is op het simpelweg goed toepassen van de basisprincipes van sales, marketing & communicatie heb ik steeds forse commerciële resultaten kunnen boeken. Motto: “New Business is geen rocket science”. 

  

Michel Bres, Sales Director bij Widgets & Staats Interactive, http://www.widgets.nl 

Omdat Fred Rutgers meestal gelijk heeft heb ook ik SMC leren kennen. Met gelijkgestemden in een informele sfeer kennis opdoen en het netwerk uit te breiden zijn mijn redenen voor het lidmaatschap. 
Widgets ontwikkelt als creatief productiehuis websites, apps, en online platformen die te gebruiken zijn via alle devices; PC, tablet, smartphone, smartwatch en TV. 

  

 

Arwin van der Wees, Global Sales Manager Horticulture bij SPX Flow Technology, http://www.spxflow.com/ 
  
Marc de VriesSales Improver bij Sales Improvement Group,       https://www.salesimprovementgroup.com
  
Arno de Beer, Senor Coach & Trainer bij Plata Fundament, http://www.platafundament.nl
  

Henk Mensinga, Digital Transformation Consultant / B2B E-business specialist / E-Commerce manager bij Youwe, https://www.youwe.nl

  

René Lamein, National Sales Manager bij Noteborn BV, http://www.noteborn.com/

Ik werk als sales manager voor Noteborn, de fabrikant van maatmeubelen uit het zonnige Limburg. Ik ben lid geworden van deze studieclub, om ervaringen uit te wisselen en te zien hoe mensen uit verschillende functies , de prestaties neer zetten die nodig zijn om succesvol te zijn.

  
Rob Oldenburg, Sales(Management) Trainer & Coach at Sales Improvement Group, https://www.salesimprovementgroup.com 

In de Sales heeft Rob zijn sporen verdiend. Hij is een echt mensenmens. Mensen bereiken resultaten. Bedrijven ontwikkelen zich alleen wanneer mensen zich ontwikkelen. Iedereen heeft zijn kwaliteiten, de vraag doet zich voor of bedrijven deze voldoende kennen en deze weten aan te wenden. Hij beschikt over een hoge sociale intelligentie die hij steeds positief weet te gebruiken. Deelnemers aan zijn sessies worden gedwongen om zelf oplossingen te bedenken en toe te passen. “Wat kan ik er zelf aan veranderen?” is daarbij een belangrijk uitgangspunt. 

  

Wilfred van der Meer, Klantbelevingsexpert, trainer, coach en spreker bij Klantexperience, http://www.klantexperience.nl

Aandacht maakt alles mooier. Ik versterk ondernemers bij het creëren van een onvergetelijke klantbeleving zodat klanten ambassadeur worden en voor jou optreden als gratis accountmanager met als gevolg een directe toename van het bedrijfsresultaat. Dit doe ik door het geven van advies, training, coaching en lezingen op het gebied van klantbeleving en gastvrijheid. Ik ben lid geworden van SMC vanwege het informele karakter, de leuke mensen en de insteek dat we elkaar als persoon en ondernemer verder helpen.

  
Tom van Agen, Strategisch commercieel Consultant,manager, Connector & Trainer bij Salesimpuls, http://www.salesimpuls.com
  
Jenneke Wever, Branding savvy bij Indiegal, http://www.indiegal.com 

Je business laten groeien gaat niet over meer, beter of anders. It’s about connecting and owning your identity. Wij zijn indiegal een creatieve branding studio. Als go getters en dwarsdenkers ontwikkelen we steady strategieën, creatieve concepten en krachtige (interactieve) vormgeving. Wij werken met ambitieuze merken, ondernemers en bedrijven die zichzelf serieus nemen en serieus genomen willen worden. Professionals die hun eigen wereld willen creëren, nastreven waar ze in geloven en klaar zijn voor the next big step. SMC laat zien hoe verbinden werkt. Dat échte professionals kennis delen, inspireren en elkaar helpen om te groeien vanuit een informeel gedachtengoed.

  
Niels-Jan van der Hoek, Sr. Consultant bij Mister Sales, http://www.mistersales.nu
  
Igor Novitski, Sr Account Manager Comelit, Owner M.A.&A., http://www.comelitgroup.com/nl-nl/
  
Marco Obbes, Management Consultant bij Consultchange, https://www.scapackaging.com
  
Peter van Leenen, Directeur van Qualm, https://www.qalm.nl/
  

Thijs Pleging, Manager Category Management & Promotions bij Alliance Healthcare, http://www.alliance-healthcare.nl/

Ik ben een retailmarketingmanager / formulemanager die de verbindende en optimaliserende rol weet te spelen tussen franchisor en franchisees. Ik heb dit gedaan in zowel de wonen branche als in de commerciële zorg branche bij organisaties zoals Euretco, Beter Horen, Ambiance zonwering en Alliance Healthcare.

  
Ad Bonis, de Duurzame Accountant Rotterdam, http://bonisdeduurzameaccountant.nl/
  

Ruud Rijkers, Sales Director bij Powerbox Benelux B.V., https://www.prbx.com

Tijdens mijn carrière heb ik een verscheidenheid aan commerciële en technische vaardigheden ontwikkeld en heb ik jarenlange ervaring in B2B-verkoop. Het SMC geeft mij de mogelijkheden om deze kennis te reflecteren met andere ondernemers en ieder zijn visie te bespreken. Vanuit dat punt verruim je de mogelijkheden om nog meer te excelleren in wat je dagelijks doet en leuk vindt: Maatwerk verkopen wat aansluit op de wensen van de klant. Daarnaast staat leiderschap dagelijks centraal in mijn functie. Ik weet zeker het SMC bij gaat dragen aan mijn persoonlijke ontwikkeling op dat gebied. De bijeenkomsten dmv presentaties geven een open en dynamische ervaring en deze geven je een aantal punten mee die je zeker doen laten nadenken op de weg terug naar huis. Wat mij zeker aantrekt is de diversiteit van het gezelschap. 

  

Harry de Groot, Sales Manager Technobis Mechatronics, http://www.technobis.com

Van huis uit ben ik een Delftste ingenieur. Ik word vaak ingehuurd voor markting/verkoop activiteiten door ingenieursburo's, ontwerpburo's en technische bedrijven. Ik ben een verkoper met verstand van techniek, of een technicus die kan verkopen ;-) Ik wil bij de SMC ervaringen delen over verkoop, ook in andere branches dan techniek.

  
Dave Nouris, Commercieel Directeur bij Breman Woningbeheer NW, https://www.breman.nl 

Ik ben Dave Nouris, 43 jaar oud, getrouwd, twee inderen en werk sinds 2011 voor de Breman Installatiegroep. De Breman vestigingen in Haarlem en de Breman vestigingen in Lelystad vormen samen de regio Noord West en zijn onderdeel van de nieuwe divisie Breman Woning-beheer. Een divisie waarin service- én installatiewerkzaamheden voor de bestaande bouw zijn verenigd. Nu nog met focus op het beheer van technische installaties, maar binnenkort is de gehele woning het uitgangspunt. Van duurzame vernieuwing tot verantwoorde instandhouding. Ik ben Lid geworden bij SMC omdat ik waarde hecht aan het delen van kennis in mijn netwerk naast het zien en benutten van commerciële kansen.

  

Saffira Lorraine Parker, Founder at MarketKing Strategies

De enthousiaste en nuchtere sfeer plus de nieuwe kennis die wordt opgedaan maakte dat ik lid ben geworden. Ik ben een jonge en gedreven ondernemer en bevind mij in de lanceringsfase van MarketKing Strategies. Een toegewijd bedrijf dat klanten aan je bedrijf of merk bindt.

  

Eric van Wijhe, sr. Account Manager bij OnMarc, https://www.onmarc.nl

Na kennismaking met SMC bij AFAS, ben ik enthousiast geworden over SMC en sinds kort lid.          De inspirerende bijeenkomsten geven interessante inzichten, leuke gesprekken en waardevolle contacten in een sfeervolle omgeving. Bij OnMarc ben ik bezig met business development. OnMarc levert oplossingen voor bedrijven die alles willen weten van hun digitale bezoekers. Website, mobiel, social, streaming noem het maar op; OnMarc kan alle bezoeker-data vangen, in de juiste context plaatsen en koppelen aan de unieke bezoeker of klant. Bedrijven kunnen zich daarmee optimaal richten op de klant via elk beschikbaar kanaal.

  

Rob Noteboom, directeur Space Concepts, http://www.space-concepts.nl/

Ondernemend zijn en altijd nieuwsgierig naar wat anderen bewegen, hebben mij er toe doen besluiten lid te worden van de SMC. Sparren met co-entrepreneurs en van daaruit het netwerk verfrissen en uitbouwen is een belangrijke pijler. Als interieur adviseur en ontwerper staan klanten centraal in mijn creatieve visie op allerlei niveaus. Optimaliseren en creatieve duurzame oplossingen leveren die het verschil gaan maken. Met meer dan 30 jaar ervaring in advies en ontwerp, heb ik de business van mijn klanten goed leren en kunnen begrijpen. 

  
Mark Verkerk, DGA van Keukenwarenhuis, http://www.keukenwarenhuis.nl/
  
Joris Brouwers, DGA/Owner van Brouwers Signmaking BV, http://www.signmaking.nl/
  

Dick Petersen, Eigenaar - Directeur New Business Development bij OrganisatieExperts & FashionExperts, http://www.organisatieexperts.nl en http://www.fashionexperts.nl

Wat mij bij SMC aanspreekt is het kunnen ‘sparren’ met gelijkgestemden over ons mooie vak. De kracht van kennis en kunde delen!

  

Fred Rutgers, Internationaal Retail Expert, http://www.fredrutgers.com/

Ik ben lid geworden omdat dit een club is van leuke mensen die allemaal passie hebben voor hun vak en hun business en dat past bij mij omdat ik ook altijd weer beter in mijn vak wil worden.

  

Maarten van Panhuis, Directeur bij IMPC, http://www.impc.business 

Na jarenlang lid geweest te zijn van JCI, was ik op zoek naar een netwerkclub waarbij persoonlijke ontwikkeling, kennis delen en gezelligheid belangrijke eigenschappen zijn. Na mijn eerste avond bij SMC was ik gelijk overstag. Wat ik zoek in een netwerkclub heb ik gevonden bij SMC. Zonder dat er druk is van het 'moeten'. Vooral omdat ik met mijn bedrijf IMPC bedrijven adviseer en ondersteun op het gebied van HR-processen en HR-projecten, is het leerzaam om vanuit verschillende branches te horen hoe zij dit organiseren. En is het na een dag hard werken ook lekker om bij het SMC bij te kunnen praten met andere ondernemers en ondernemende (sales) professionals.

  

Estée Lasschuijt, Project Advisor bij Michel Oprey&Beisterveld, http://mo-b.nl/ 

Bij Michel Oprey & Beisterveld natuursteen en keramiek b.v. ben ik verantwoordelijk voor de project-afdeling. Van advisering in het voortraject tot (after) sales aan het einde van het project. SMC spreekt mij in het bijzonder aan omdat het een diverse club is en de wisselende presentatie onderwerpen mij boeien.

  

Bart Suijkerbuijk, Verkoop Imotron Instruments BV, http://www.imotron.nl/

Een zeer inspirerend en hartelijk netwerk bol van relevante ontwikkelingen in de saleswereld. Na de tweede editie van het congres ben ik direct lid geworden en ben van mening dat het goed is voor mijn ontwikkeling en om het creatieve brein te prikkelen. Een wijs man zei ooit: "Als je niet kan delen, kan je ook niet vermenigvuldigen". Dat is in velen opzichten, zowel formeel als informeel van toepassing op de SMC!

  
Ramses Braakman, CEO van Hard Voor De Zaak, http://www.hartvoordezaak.nl/
  
Pieter Oude Lohuis, Commercieel Directeur bij DeltaISIS, http://deltaisis.nl/
  

Wim de hoogt, Commercieel Directeur van Q&A ICT Dienstverlening b.v., http://www.q-en-a.nl

Ik ben lid vanaf maart 2017 en ben lid geworden om mijn netwerk uit te breiden en om te leren hoe mede sales kompanen met dit vak omgaan. Onze wereld is continue in verandering en daar moet ik ook in mee. Ik ben mede-eigenaar van Q&A ICT Dienstverlening en wij willen de overhead zo klein mogelijk houden. Om dan toch nieuwe ideeën en inspiratie op te doen is SMC een uitstekende mogelijkheid.

  
Eric Heemskerk, Commercieel Directeur van Vancis B.V., https://www.vancis.nl
  

Jenneke van Mourik, Sales & Marketing Manager bij Terra Lannoo, http://www.terralannoo.nl

Vorige week de eerste SMC-avond bijgewoond en een interessante lezing mogen horen van Ment Kuiper over Neuromarketing. Het delen van dergelijke kennis is voor mij reden om me net aan te melden als lid van SMC.

  
Wilko van Eck, Interim & Verandermanager, Weck Management B.V.
  

Leon Boer, Commercieel Directeur van Farm Fresh "Fine Food House", https://www.farm-fresh.eu 

Het interessante (en leuke) van SMC is dat je er mensen treft uit verschillende branches. De lezingen en onderlinge gesprekken geven een aardig inkijkje in andere bedrijven en organisaties waarbij kan worden vastgesteld dat zaken met betrekking tot sales en marketing veelal parallel lopen. Zelf ben ik al mijn hele carrière werkzaam in de foodbranche waarbij ‘sales’ altijd centraal heeft gestaan. Wel is het goed om jezelf te blijven voeden met nieuwe inzichten en ontwikkelingen. SMC biedt daarvoor een ideaal platform in een ongedwongen sfeer.   

  

Wietse Bandstra, Marketing Manager bij C-Job & Partners BV, https://c-job.eu

Stephen Covey schrijft als 7e (en laatste) eigenschap van effectief leiderschap over 'Sharpen the Saw'. Bij SMC kan je je als Sales / Marketing professional continue verbeteren en nieuwe inspiratie opdoen door middel van de lezingen, het gezelschap en de activiteiten.

  

Paul van den Hoven, Trainer/Coach bij Sandler, https://www.sandler.com

Nieuwe mensen brengen nieuwe inzichten en ervaringen. Dit samen met een interessant programma en een goede sfeer is waarom ik lid ben geworden van SMC. Zelf ben ik eigenaar, tevens trainer en coach van Sandler Midden Nederland. Sandler Training is internationaal specialist in commerciële gedragsverandering voor verkoop-, leiderschaps- en managementprogramma’s. Door middel van vernieuwing het beste uit mensen en mezelf te halen is wat mij drijft. Beoogde doelen bereiken en onderweg naar succes niet vergeten van het leven te genieten. Ik sta altijd open voor nieuwe uitdagingen en lastige situaties, waarin ik, met respect, de soms harde waarheid niet zal schuwen in de interactie met klanten en publiek. Ik kleur mijn sessies door vanuit krachtige tactieken en strategieën een heldere vertaling te maken naar de dagelijkse werkelijkheid van ondernemers, directies, managers en sales professionals. Daarbij geldt voor mij: ‘I walk the talk’, oftewel ik slik mijn eigen medicijn.

  
Michiel Ronde, Marketing Manager bij Sensus-methode B.V., http://www.sensus-methode.nl
  

Jasper Leene, Client Services Director bij Intens Communicatie en Reclame, http://www.intens.nl

Sinds eind 2016 ben ik lid van SMC. Primair om te leren van professionals uit de meest uiteenlopende sectoren. Met meer dan 15 jaar ervaring in de creatieve sector heb ik geleerd dat je de business van een klant echt goed moet leren begrijpen. Dan pas kun je de juiste creatieve oplossingen leveren die het verschil maken. Want uiteindelijk gaat het erom dat je een bedrijf helpt te groeien of een beter rendement te behalen. In samenwerking met creatieve en conceptuele denkers heb ik ook geleerd wat de kracht van een goed idee kan zijn. En hoe bijzonder en uitdagend het is om tot die ideeën te komen en ze uit te voeren.Deze achtergrond en ervaring stelt mij in staat om mee te praten, te luisteren, te begrijpen en uit te lijnen tussen de behoeften van de adverteerder en de capaciteiten van ons bureau.

  

Hugo Heldenbergh, Creative Director/Owner van Zeal Creative Agencyhttp://www.zeal.nl

De ongedwongen prima sfeer, de gesprekken met leden en het programma waren voor mij de redenen meteen lid te worden. Leuk om over het ondernemen of elkaars branche van gedachte te wisselen. Zelf ben ik eigenaar van reclamebureau: ZEAL Creative Agency. Vanuit een relevante propositie en een onderscheidende positionering ontwikkelen we originele reclame. Dat doen we voor startende bedrijven en multinationals, regionaal en internationaal, off- en online, met veel plezier, gedreven en een tomeloze inzet. 

  

Michel Hoetmer, owner SalesQuest, http://www.salesquest.nl

Michel Hoetmer helpt verkopers, zzp-ers en ondernemers bij het werven van nieuwe klanten. In de loop der jaren heeft hij een nuchtere kijk ontwikkeld op het verkoop- en marketingvak. Hij is vooral erg praktisch. Zijn adagium is 'doe op een nuttige en slimme manier anders dan anderen!' Je vindt honderden artikelen met verkooptips en adviezen op zijn website: www.salesquest.nl Naast trainer is Michel ook publicist. Hij schrijft artikelen voor zijn eigen website, Managersonline.nl en Managementblog. Michel schreef diverse boeken over verkopen, waaronder de bestseller 'De zeven zonden van verkopers' en meer recent 'Maak van de telefoon je vriend'. Waarom ben ik lid van het SMC? Omdat ik graag in contact kom met vakgenoten en zodoende van elkaar te leren.

  
Wijnand Kooy, Commercieel Manager bij Weijman Vastgoedonderhoud BV, http://www.weijman.nl
  
Simone Molenaar, Director BI-Podium, http://www.bi-podium.nl
  
Leo 't Jong, Commercieel Marketing Manager bij Schilt Bedrijven, http://www.schilt-meerkerk.nl
  

André Minderman, Owner/director van Gemcon B.V., http://www.gemcon.nl

Sinds 2017 ben ik lid van SMC, waarbij ik in 2016 voor het eerst kennisgemaakt heb tijdens het jaarcongres bij AFAS in Leusden. Daarna heb ik één keer een ledenavond meegemaakt in Haarzuilens (wat overigens zeer goed beviel). Omdat de onderwerpen mij aanspreken en ik graag netwerk ben ik lid geworden van SMC. Daarnaast ligt mijn achtergrond in de sales en blijf ik graag op de hoogte.
Als directeur/eigenaar van de Security Adviesgroep (Gemcon beveiligingsconsult en VSS consultancy) werken wij met een team van 8 medewerkers om onze opdrachtgevers met raad en daad bij te staan.
Verrassend om te zien dat Richte Lommert een van de oprichters is van SMC. Bij hem heb ik in 1989 (Yntema Veenendaal) mijn eerste verkooptraining gevolgd. Hiervan zijn mij nog veel uitspraken van Richte bijgebleven, waaronder: Falen in de voorbereiding is de voorbereiding van het falen!

  
Rob Zwezereijn, CEO van Running IT, http://www.runningit.nl
  

Marcel Janssen, Sales Manager NL / Directeur bij Antargaz Nederland, http://www.antargaz.nl

Na een goed en vasthoudend marketing & salestraject door SMC, ben ik overstag gegaan om een keer te komen kijken bij een SMC bijeenkomst om te zien of het wat is. En ja, het is wel degelijk wat. Sinds 2016 lid van de SMC. Op regelmatige basis even iets anders dan je eigen marketing & saleszaken. Afwisselende onderwerpen, leerzaam en even bijpraten met vakgenoten. SMC is een goede & interessante investering waar energie in zit! En zitten ze even krap, kunnen wij met Antargaz altijd meer energie leveren.

  
Matthijs Böcker, Sales & Management Trainer/Coach, http://www.salesimprovementgroup.com
  

Antoine Thoen, Commercieel Directeur bij Bleijko, Fassaert beton, Haringman betonwaren, en Trablo, http://www.dehoop.nl 

Na een eerste kennismaking met SMC in 2016 heb ik besloten om eens een volledig jaar betrokken te zijn en te bezien wat de studieclub mij kan brengen. De eerste indrukken zijn in elk geval goed, in een ongedwongen sfeer vakgenoten uit verschillende branches ontmoeten die dagelijks met dezelfde zakelijke materie te maken hebben is altijd mooi. Verder hoop ik aan de hand van praktische lezingen verdere kennis te vergaren. Afgelopen jaren ben ik in verschillende branches actief geweest en heb ik Sales & Marketing vooral op een praktische manier eigen gemaakt. Ik hoop bij SMC vooral op dit gebied meer kennis te vergaren.  De lezing omtrent Neuromarketing beviel in elk geval prima....

  
Arjan de Jonge, Salesmanager bij Hemmink BV, http://www.hemmink.nl
  
Rob Engler, Fouder & CEO van Certimark, http://www.certimark.nl
  

Wendy Schiphuis, Sales en Operations Manager bij 1for1stamps | Social Worker/Coach in Ambulante Hulpverlening, http://www.1for1stamp.nl

In de nazomer van 2016 ben ik lid geworden van de Sales Management Club. Mijn eerste kennis-making met de club was een prettige ervaring. De ledenavonden brengt je in contact met interessante mensen, je woont boeiende lezingen bij en je krijgt de mogelijkheden je ervaringen binnen het werkveld of juist je zoektocht in het werkveld te delen. Ik werk in de hulpverlening met de doelgroep verstandelijk beperkte mensen, mensen met autisme en andere psychiatrische aandoeningen. Daarnaast werk ik als ZZP'er in de ambulante hulpverlening. De SMC biedt een eye-opener en geeft op een leuke manier een maandelijkse update van allerlei ontwikkelingen binnen onze maatschappij.

  
Oscar Vermey, Directeur/Eigenaar Knowhow Marketing, http://www.knowhowmarketing.nl/ 

Ik ben een veelzijdige marketing intelligence adviseur, die bedrijven helpt slimmer te worden.cIn 2016 ben ik lid geworden van SMC omdat je in een leuke en ongedwongen sfeer kennis kunt opdoen en ervaring kunt uitwisselen met marketing en sales mensen uit veel verschillende branches. De diversiteit van de leden en de bedrijven waar ze voor werken zorgen dat je weer eens op een andere naar je eigen werk gaat kijken en dat geeft mij na elke bijeenkomst weer nieuwe inspiratie!

  

Peter Schaars, Sales Engineer bij JAZO Zevenaar, https://www.jazo.nl

Inmiddels ben ik bijna een jaar lid nadat ik door Bart werd uitgenodigd een keer een ledenavond bij te wonen. Dat heb ik gedaan en het was meteen raak. De informele sfeer, de interessante sprekers, goede thema's en bovenal de ongedwongen sfeer, maakte dat ik mij direct op mijn gemak voelde en lid werd. De grote verscheidenheid van deelnemers maakt het wat mij betreft extra interessant. Dames en heren uit verschillende branches, met verschillende functies en van alle leeftijden. Je kunt hier veel van elkaar opsteken en je verhaal delen terwijl niemand iets van je verwacht.  

  
Reindert Heidema, Directeur/Eigenaar, DataBase Marketing Consultancy, http://www.dbmc.nl
  
Jessica Wormgoor, Account Manager bij Van Besouw Tapijt BV, http://www.besouw.nl
  
Volker Vedder, Owner of Chase Fashion, http://www.chase-fashion.nl
  
Nico de Jong, CEO van Webstijl & Creative Entrepeneur, http://www.webstijl.nl
  

Harrie Bruintjes, Partner bij Crossings Advisory (Strategy, Corporate Finance & Recovery)

SMC staat voor mij voor een gezellige ontspannen avond met gelijkgestemde mensen die ondernemen en zichzelf willen ontwikkelen. Leren, sparren, lachen en delen in een sfeer van gemoedelijkheid en dat alles onder het genot van een hapje en een drankje.  Als Partner van Crossings (www.crossings.co.nl), een adviesburo op het gebied van strategie, fusies en overnames, herstel en bedrijfswaarderingen kan ik hier leren van ervaringen van anderen, een beter begrip krijgen van wat er speelt in verschillende branches, inspiratie opdoen en nieuwe mensen en nieuwe thema's leren kennen. Iedere keer weer een feest in een sfeer van vriendschappelijkheid!

  
Ernst de Noord, Commercieel Project Manager bij Roommade Asten, http://www.roommade.nl
  
Louwrien Buisman, Commercieel Directeur van Ceban, http://www.ceban.nl
  

Richte Lommert, Oprichter/oud-Voorzitter/Erelid SMC, tevens auteur van de bestseller "Alles over Verkopen", http://www.allesoververkopen.nl

Richte Lommert ontdekte als jong student als huis-aan-huis verkoper van wasknijpers zijn talenten als verkoper. Het inmiddels beroemde wasknijperverhaal is daarvan het bekende bewijs. Maakte daarna carrière in de verkoop.  Schreef in 1967 de brochure “De Wereld in? Dan de Weg op”, een voorlichting over het beroep van vertegenwoordiger.  Kwam daardoor in het training- en opleidingscircuit terecht.  Hij richtte in 1968 de SMC, de Studieclub voor Commerciële Managers op waarvan hij sinds 1983 erelid is. Werd eerst docent en later directeur van Yntema Training. Richte Lommert schreef in 1994 zijn eerste en in 2015 zijn nieuwste boek ALLES OVER VERKOPEN, dat door vriend en vijand als het beste boek over het beroep van verkoper wordt beschouwd.

  
Jeroen Romein, Oprichter/Directeur van "Spraakmakende Resultaten",   http://www.spraakmakenderesultaten.nl/ 

‘Wie Belt die Telt’ is een goede uitdrukking die eigenlijk alles zegt over telemarketing. Het ondersteunen van bedrijven doormiddel van telemarketing is een vak apart maar nog steeds een effectief middel om nieuwe contacten te leggen en openen van deuren bij bedrijven en instellingen. Als ervaren telemarketeer- en presalesman kan ik veel toevoegen aan dit proces. Dit doe ik dmv van goede pitches en natuurlijke telefoongesprekken. Om inspiratie op te doen, nieuwe salestechnieken te leren ben ik sinds 2000 lid van SMC. De maandelijkse bijeenkomsten zijn leerzaam en de sfeer is ongedwongen.

  
Carla Groenewegen, Communicatie Manager bij Terberg Leasing, http://www.terbergleasing.nl
  

Jan Butterman, Directeur "Insight and Solutions"

Ik ben lid van het SMC vanaf 2001; geïntroduceerd door een lid tijdens het SMC seminar “maat-schappelijk verantwoord ondernemen”; een onderwerp dat toen al wel enigszins begon te spelen en het SMC was er al bij ! Bij de club om iets te delen en om iets te leren; om verbondenheid, gezellig-heid maar ook om serieuze momenten samen mee te maken. Zelf ben ik, na 25 jaar bedrijfsleven in verschillende commerciële functies, in 2001 voor mezelf begonnen als communicatietrainer / coach en adviseur op het gebied van sales en management. Eerst in een collectief en de laatste 3 jaar geheel zelfstandig. “ Insight and Solutions” is afgeleid van de naam van de stichting “Inzicht en Gezamenlijk Oplossen” . Samen met Greetje, mijn vrouw, hebben we in 2011 de zorg op ons genomen voor een 4tal pleegkinderen die nu “bij Jan en Greetje mogen wonen”. Onze manier van verantwoord onder-nemen wordt financieel ondersteunt door deze stichting.

  
Pieter van Driel, Technisch Manager bij VBH Nederland, http://www.vbh-nl.com/ 

SMC is een inspirerende groep sales mensen waar je gezellig met elkaar kunt “sparren” over veel uiteenlopende onderwerpen. Sinds 2001 ben ik lid van het SMC en niet meer weggegaan. In een ongedwongen sfeer kennis delen en ervaringen uitwisselen met professionals uit verschillende branches  zonder dat daar direct iets tegenover hoeft te staan maakt deze club zo bijzonder. Boeiende sprekers op de clubavonden zorgen telkens weer voor leerzame en gezellige avonden.

  

Geplaatsts door Christian Borsboom, Sales Director bij STEEL Nederland BV,  http://www.steel-cucine.com/en/

Met veel plezier een aantal keer als introducee een bijeenkomst van SMC bijgewoond en sinds begin 2016 officieel lid. Omdat ik (en vele met mij) in het dagelijks leven nogal druk ben en gefocust op mijn business (fornuizen onder de merknaam Steel en Lancellotti), vind ik het bijzonder aangenaam kennis te delen en op te doen, met mensen buiten mijn branche. Tot nu toe, uiterst gezellig en soms ook leerzaam Ik kijk uit naar nog vele aangename jaren als SMC lid...

  

Joop Andriesen, Eigenaar Andriesen Pensioen Consultancy, http://www.andriesen.nl, tevens secretaris SMC

Met meer dan 90 leden bruist de SMC, waarvan ik al meer dan 30 jaar lid ben, als nooit tevoren, een feest om naar de bijeenkomsten te gaan en daar een lezing bij te wonen, maar ook aan de (eet)tafel te sparren met anderen, die in heel andere branches werken maar waarbij er altijd wel een gemene deler is. Zelf ben ik al mijn hele leven pensioen-, verzekerings- en hypotheekadviseur (ik kan ook niets anders dan dat) en heb de club van 1988 tot 2000 "gediend' als secretaris en ben dat nu, sinds 2015, weer. Zie alweer uit naar de komende bijeenkomsten om de onderlinge band nog verder uit te laten groeien, want zo`n studieclub is zó maar een vriendenclub aan het worden!

  
Ger Verdegem, Directeur/Eigenaar Administratiekantoor Abri ('s-Gravenhage), tevens Penningmeester SMC
  
Frank de Krou, Sales & Marketing Manager bij NCCW Vastgoed, http://www.nccw.nl
In de rol van marketing manager zal ik gevraagd en ongevraagd marketingplannen en concepten uit werken voor deze units. Customer centricity en corporate identity ontwikkeling zijn doelstellingen die ik samen met mijn team uitwerk en bewaak. Lid worden van SMC heeft vele voordelen maar de grootste is toch wel kennisdeling. Elke bijeenkomst is leerzaam en zeker op die vlakken waar je normaal gesproken niet echt in geïnteresseerd bent. Juist dan is het verrassend om telkens weer er achter te komen dat lid zijn van SMC echt waardevol is. Buiten het feit dat het ook gewoon een gezellige club is!
  

Eddy Kreischer, Directeur/Eigenaar van Espressissimo, http://www.espressissimo.nl 

In 2016 lid geworden van de SMC via Alfredo Potjes mijn leermeester en voorganger bij Espressissimo. Espressissimo richt zich op ondernemers en consumenten die hun gasten, relaties, medewerkers en zichzelf, niet afschepen met een bakkie troost maar kiezen voor kwaliteit, uitstraling en puur genieten. Onze passie voor koffie vindt u ook terug in de advisering van apparatuur, in de service en in de algehele communicatie met u als klant. De gastheer die illy, Moliendo of Goriziana Caffè serveert mag rekenen op lof en complimenten. Serveert u de koffie aan het begin van een gesprek dan zet u daarmee direct de toon. Uw gast mag zich een vriend voelen waarvoor alleen het beste goed genoeg is. U toon daarmee respect en betrokkenheid. 

  
Wilco de Ruiter, Sales Manager bij Coram Projects, http://www.coram.nl
  

Pieter-Jan Lukas, Directeur van DHB Diesel Engines, http://www.dhbdiesel.com

Ik (lid sinds 2016) vind hier mensen die kennis willen delen die juist omdat ze vaak uit een andere branche komen, ook nog eens onafhankelijk is. De bijeenkomsten worden gevuld met inspirerende sprekers, daarnaast is het ook gezellig omdat we elkaar het succes gunnen! Kortom: Kennis opdoen tijdens een ontspannen samenzijn en telkens weer leermomenten beleven.

  
Ric Houwen, Sales Manager bij Westland Infra, http://www.westlandinfra.com/
  

Geplaatst door Monika van Staeyen, Sales Manager in Management Information, collaboration, communication and integration bij Vibes Consultancy, http://www.vibesconsultancy.nl/

SMC... een club waar ik toch al een tijdje naar op zoek ben. Waar gelijkgestemden bij elkaar komen en informeel kennis delen en spargesprekken aangaan. Ondanks dat we allemaal "Sales" zijn, is hier duidelijk niet de behoefte aanwezig om deals te closen. Dat is wat volgens mij dé kracht is van de SMC, de gemoedelijke sfeer geeft en barrières doorbreekt. Ik ben zelf nog maar net lid geworden en voel me al goed thuis. Nu nog een paar vrouwen erbij en dan is het plaatje compleet. Kennis en ervaringen delen en van elkaar leren. Dát is waar het om draait. The secret of succes is sharing succes!   Tot op een van de volgende bijeenkomsten, ik kan niet wachten om jullie beter te leren kennen.

  

Geplaatst door Nol Vos, oud-Voorzitter en Erelid SMC

Tja...de SMC. Een inspirerende vriendenstudieclub die zo langzamerhand bijna 30 jaar van mijn werkzame leven met me meebeweegt. Ik ben in 1987 lid geworden en direct de programmacommissie ingepraat. Want verkopen konden ze wel, die SMC-ers. Die rol heb ik meer dan 10 jaar vervuld om aansluitend tot voorzitter van de club gebombardeerd te worden. Wat een mooie tijd was dat. Maar ook een hele lastige. We moesten er namelijk heel hard aan trekken om levensvatbaar te blijven. Dat heeft zich nog wel een tijdje voortgezet. Het feit echter dat de SMC in 2016 een hernieuwde bloeiperiode doormaakt, laat zien dat deze veerkrachtige club ook in dit online tijdgewricht invulling weet te geven aan een belangrijke menselijke behoefte: persoonlijke contact. En dat is tezamen met de drang naar kennis vergaren, samen delen en verdieping wat deze bijzondere club van gedreven mensen bindt. Ik wens de SMC onder het aloude motto 'een goed lid verslapt niet', nog heel veel boeiende bijeenkomsten toe. Groet van Nol!

  

Geplaatst door Sef Brackel, directeur van de Texelse Bierbrouwerij, http://www.texels.nl/

Onze, mijn 'SMC'! Deze aanhef zegt wat mij betreft zo veel. Al vroeg in mijn loopbaan ben ik lid geworden van SMC. De positionering van SMC is en blijft wat mij betreft springlevend: Leren van en met elkaar in een vertrouwde ambiance van je 'sociaal' goed voelen. Juist in deze tijd zorgt persoonlijke aandacht voor enthousiasme, kracht en groei!

  

Geplaatst door Alfredo PFM Potjes

Sales Management Club. Ja, zo’n Club van Leergierige Baasjes…dat trok me wel ruim 40 jaar (!) geleden. Hallo bent u daar nog? Ik volgde toentertijd een cursus bij ‘n trainingscenter waarvan de directeur/eigenaar terecht meende dat ik geknipt was voor het lidmaatschap van de SMC. Daar voelde ik mij, als jongste lid, snel thuis. Gemiddeld een man of dertig per avond rond gastoptredens van ondermeer Hans Wiegel en Frits Philips. Die namen schieten me spontaan te binnen. Toch waren de tafeldiscussies het meest waardevol. Na de inleiding door de gastspreker werd gedineerd en per tafel een vraag geformuleerd waarop later een discussie volgde met de gastspreker. Hoogtepunten van het jaar voor mij: de tweedaagse seminars. Wow! Er waren ook sociale evenementen maar mijn primaire doelstelling was en beef: kennis vergaren. Carrière: na 8 jaar GMAC en Chrysler Financial volgden 7 jaar als directeur van direct seller Oriflame Cosmetics Benelux waarna 10 jaar als directeur bij de Italiaanse koffiebrander illycaffè. Diploma’s en oorkondes streelden mijn ego. Zoals ondermeer een Gouden Boon Onderscheiding (illy), de Glas en Vork Prijs (van culinaire journalisten) en de Schaal van Richte (SMC).  In 1994 startte ik mijn eigen business (Espressissimo) in Den Haag. Na bijna 20 jaar volgde in 2014 een succesvolle MBO om ondermeer tijd vrij te maken voor het leveren van een bijdrage aan de groei en bloei van ‘mijn’ SMC! 

  

Geplaatst door Peter Dupain, Sales Director bij Pegamento B.V., https://www.pegamento.nl

Wat de SMC uniek maakt is het karakter van onze leden. SMC'ers zijn stuk voor stuk ondernemende mensen met een winnaarsmentaliteit. SMC leden zijn mensen die aan een kar willen trekken om hun doel te bereiken. En of deze kar nu rijdt binnen hun eigen bedrijf, loopbaan, hobby, sport, of familie/vriendenkring; elke keer weten ze zaken en situaties voortvarend aan te pakken. Dit doen ze vol energie en door zich op alles zo goed mogelijk voor te bereiden. Al meer dan 15 jaar maak ik deel uit van deze groep dynamische SMC'ers, een club die mij elke keer weer energie geeft, inspireert en op nieuwe ideeën brengt. Maar bovenal gebeurt dit op een ongedwongen en vriendschappelijke basis in een hechte groep waarbij iedereen iedereen kent en vaak ook lief en leed met elkaar deelt. Trots ben ik dan ook dat ik na 6 jaar bestuurslid (als voorzitter commissie Ledenavonden) begin 2015 gekozen ben als voorzitter van de SMC. Ben je nieuwsgierig naar de SMC, meld je dan aan voor een van de komende ledenavonden via het Contactformulier, welkom en ik hoop je snel te ontmoeten.

  

Geplaatst door Mireille Overes

Mijn kennismaking met de SMC was in 2009 bij een nieuwjaarsbijeenkomst. Daarna bij gelegenheid af en toe een bijeenkomst bijgewoond en per 1 januari 2016 officieel lid geworden van de SMC. In eerdere functies in de reiswereld en hotellerie was een goede kennis van sales en management noodzakelijk. Sinds ik werkzaam ben bij een gemeente is mijn kennis hiervan niet meer up-to-date.  De reden dat ik lid geworden ben van de SMC is dat ik graag op de hoogte wil blijven van de nieuwste ontwikkelingen en inzichten binnen het vakgebied Sales en Management. Tijdens de bijeenkomsten van de SMC wordt altijd een gastspreker uitgenodigd, voor mij zijn dit zeer leerzame bijeenkomsten in een prettige omgeving met gelijkgestemden. Leden die op rustige eerlijk wijze kennis met je willen delen. Dit motiveert mij om anderen met SMC leden in contact te brengen. Mijn wens is dat nog meer vrouwelijke leden in 2016 toe zullen treden tot de SMC!

  

Geplaatst door Edwin Smit, Partner bij Spadon, http://www.spadon.nl/

Vorig jaar (2015) lid geworden van de SMC omdat ik graag in contact kom met gelijk gestemden en we zijn nooit te oud om te leren. En natuurlijk het ook een gezellig samen is éėn van de leuke bijkomstigheden,je kan het geen wat wordt besproken tijdens de bijeenkomsten weer gebruiken in je dagelijks functioneren. Dus een win win situatie.

  

Geplaatst door Co van Rossenberg

Lid vanaf 1980. Was eigenaar van UPC data entry en Direct Marketing Automatisering. Als SMC lid wil je met name bevestigd worden in jouw manier van managen en ondernemen. Vele avonden en seminars hebben op mij een positieve invloed gehad en bijgedragen aan mijn zakelijke successen. Ik heb mijn bedrijf met 130 gemotiveerde medewerkersin 1998 verkocht aan Wegener. Daarna nog een aantal jaren gewerkt als adviseur voor de Raad Van Bestuur. Daarna startende ondernemers begeleid. Met zeven leden van de SMC hebben wij gedurende 20 jaar zeiltrips gedaan in Griekenland, Turkeye en de Caribien.

  

Ad Dupain, oud-Directeur/eigenaar Oskamp Stookinrichtingen, oud-Voorzitter en erelid SMC

Al 45 jaar lid van de SMC. Meer dan 20 jaar in bestuursfuncties (penningmeester en voorzitter) thans Erelid samen met de (mede) oprichter SMC Richte Lommert en Nol Vos. Het verkopen van technische kapitaal goederen maakte deel uit van mijn functie van commercieel directeur. Onze producten gas en olie branders kleine en grote CV ketels en complete installaties voor utiliteit en industrie toepassingen waren qua markt aandeel markant. Ondanks de variatie was er sprake van eenzijdigheid in het totale spectrum van het aan de man brengen van producten en diensten. Bij de SMC kreeg ik o.a. inspiratie van de SMC (leden) vrienden wat meestal direct toepasbaar was in mijn aanpak. Netwerken was bij de SMC destijds al heel gewoon maar toe noemde men het anders. De streepjes code en de plastic (betaalkaart) hebben wij zien ontstaan door voordrachten van gastsprekers. Nog steeds zijn er waardevolle contacten met de SMC leden uit het verleden via o.a de SMC senioren club. De huidige SMC en haar bestuurders hebben de geest en tempo van de nieuwe tijd begrepen getuigen hun aanpak. Het seminar bij AFAS is hier het bewijs van. Na mijn pensionering ben ik om af te kikken nog enige tijd zelfstandig Idee Generator en Klankbordspeler geweest. Spreuk: alleen zij die bewegen komen vooruit! Management en Verkoop blijven mijn belangstelling houden alhoewel klassieke auto's en zeilen momenteel de overhand hebben.

  

Geplaatst door Hein Heijen, Oprichter Royal Sales Academy, http://www.royalsalesacademy.nl/

SMC betekent voor mij communicatie. Dit woord stamt van het Latijnse 'Communicatio'. Dit betekent: het maken van contact, het mededelen. En dat is ook precies wat er gebeurt bij SMC. Je maakt contact met gelijkgestemde mensen. Je deelt iets met elkaar. Je deelt elkaars ervaringen, kennis en kunde, en delen is vermenigvuldigen! Royal Sales Academy is de naam van mijn bedrijf. De RSA traint salesmensen, met kennis en kunde uit de wereld van de beïnvloedingspsychologie, nog vaardiger te zijn. Ik ben lid sinds 2016. De sfeer is zo bijzonder, dat het voelt alsof ik er al jaren kom!

  

Geplaatst door Jaap van der Linden, Cluster product manager Europe, Philips Lighting, http://www.lighting.philips.nl

SMC betekent voor mij het verbreden van mijn scope door met mensen uit andere bedrijfstakken te sparren. Daarnaast biedt SMC interessante gastsprekers en een gezellige sfeer. Daarom heb ik eind vorig jaar besloten lid te worden en dat bevalt tot nu te prima. Heerlijk om eens te horen hoe marketing en sales uitdagingen in anadere bedrijfstakken aangepakt worden.

  

Geplaatst door Leon Tindemans, dir/eigenaar van TTM, http://www.ttmcommunicatie.nl/

Sinds begin 2016 ben ik lid van het SMC. De club spreekt mij erg aan omdat sales mijn erg interesseert en ik graag met andere daarover kennis deel. Ik heb mijn eigen communicatiebureau en ben gespecialiseerd in het zakelijk gebruik van social media. Ik adviseer bedrijven hoe ze meer sales kunnen halen uit Facebook, LinkedIn en hun website. Een erg interessante en dynamische wereld, waarbij het dus voornamelijk gaat over online sales.

  

Geplaatst door Martin Adema, Project Manager bij Thereca, www.thereca.nl/

Kennis en verbinden is key bij SMC. De sprekers tijdens bijeenkomsten zetten aan tot nadenken en acties. Daarnaast is het prettig toeven en proeven in een ontspannen familie-achtige sfeer met zakelijke mensen.

  

Geplaatst door Jip van der Valk, Exellent Executive-Coaching, http://www.excellentexecutive.nl

Door het ophalen van 'oude' contacten had ik begin januari van dit jaar een leuk bijpraat-gesprek met Peter Dupain. Als voorzitter van het SMC nodigde hij mij direct uit voor de 19e januari. Met een leuke spreker (Wout Plevier) en interessante mensen die wat te vertellen hebben/waar je mee kan 'bomen', voelde ik mij direct thuis en dat is voor mij best bijzonder. Zonder veel twijfel eigenlijk direct lid geworden. Zelf heb ik 28 jaar ervaring in het bedrijfsleven en overheidsorga-nisaties op transitie/verandermanagement gebied voor business en ICT. Coachen deed ik er altijd bij en vond tot zo zingevend en ik kon het blijkbaar goed, dat ik dit nu fulltime doe, in combinatie met trainingen (www.jipvandervalk.com). Wat mij drijft om coach te zijn is mensen de regie terug te geven die zij gaande hun carrière zijn kwijtgeraakt. Ik geef ze in korte tijd de grip op hun functioneren terug zodat ze de doelstellingen en successen van hun organisatie realiseren in een goede gezondheid. Mijn focus ligt op executives, (potentieel) leidinggevenden en ondernemers zodat zij blijvend kunnen genieten. Het lijkt me ook leuk om voor deze club mijn ervaringen eens te delen als spreker.

  

Geplaatst door Victor Benard, Directeur van Robijns BV, http://www.robijns.nl

Sinds 2015 zij wij lid van SMC. Inmiddels 3 bijeenkomsten bezocht die als erg leerzaam ervaren zijn. De informele sfeer en het leerzame karakter spreken ons erg aan. Elke keer met andere interessante mensen aan tafel waardoor je horizon verbreedt en je kennis vergroot, kennis opdoen door ervaring te delen. Ik ben verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken bij Robijns BV.  Robijns BV is een voorraadhoudende groothandel in sport-, outdoor-, kampeer -en reisbranche voor diverse a-merken zoals Suunto kompassen en sporthorloges, Camelbak waterdrinksystemen, Bach rugzakken, Katadyn waterfilters, Optimus kookbranders en accessoires en Rubytec smart solutions voor iedere reis. Graag tot ziens op de volgende bijeenkomst.

  

Geplaatst door Arthur Stuivenberg

Directeur van Natural Moodmakers, http://www.naturalmoodmakers.nl/

Directeur van De Koffie Consultant, http://www.dekoffieconsultant.nl/

Sinds 2000 ben ik lid van SMC. Een gezellige maar ook leerzame studieclub. De reden dat ik al jaren lid ben is dat je er op ontspannen wijze op de hoogte blijft van nieuwe ontwikkelingen. Ook leuk om af en toe eens met wat oudere leden te spreken (die het klappen van de zweep al kennen). Op dit moment heb ik twee bedrijven:
- Natural Mood Makers houdt zich bezig met geurmarketing én het aantoonbaar verhogen van de arbeidsproductiviteit op de werkvloer. Voor beide toepassingen zetten wij natuurlijke etherische geuroliën in.
- De Koffie Consultant helpt bedrijven en instellingen om de juiste keuze te maken m.b.t. hun warme dranken voorziening. Wij adviseren onze klanten op zodanige wijze dat ze over lekkere koffie en thee kunnen beschikken zonder dat het ze teveel kost.

  

Geplaatst door Fred Müller

Sinds 2004 ken ik de SMC en haar leden. De bijeenkomsten van de SMC hebben een informeel karakter. Iedereen gaat heel open met elkaar om. Doel van de club is om naast de 1e eerste kennismaking elkaar beter te leren kennen en om van elkaar te leren. De verhalen van de vaak goede gastsprekers zijn informatief en werken zeer motiverend. Na 34 jaar werkzaam te zijn geweest in de grafische branche als salesmanager, ben ik nu multi-functioneel als taxi/limousine chauffeur, drumleraar, bandcoach en grafisch adviseur. De interesse die getoond wordt door de leden te samen met de goede raadgeving helpen mij bij het uitvoeren van mijn jobs. Kortom: de SMC is The Place to be.

  

Geplaatst door Eiko Waleson, Fotograaf Eiko.nl, http://www.eiko.nl

Ben nu zo'n 10 jaar lid van de SMC en dat bevalt uitstekend! Omdat ik als reclamefotograaf veel solo werk is het erg fijn om regelmatig mensen uit andere branches te ontmoeten en bij goede spijs en drank van gedachten te wisselen. Ook leerzaam zijn de wisselende onderwerpen van de gastsprekers. Uiteindelijk zijn de meeste SMC'ers goede bekenden en vrienden geworden, dat zegt eigenlijk voldoende !

  

Geplaatst door Jeroen van Ginkel, Directeur/eigenaar van LDC, http://www.leaddevelopmentcompany.nl

Ik ben sinds 2004 lid van de SMC. Ik had en heb behoefte om constant te leren, en het best leer je van de successen en fouten van anderen. De SMC kenmerkt zich door een open kennisdeling tussen de leden. Dit maakt de SMC onderscheidend ten opzichte van veel andere netwerkclubs waar het uiteindelijk toch om direct zaken doen draait. Per 2006 ben ik tot en met 2009 secretaris geweest en heb dit met veel plezier gedaan. Dankzij de SMC heb ik veel interessante mensen leren kennen. De afgelopen 10 jaar heb ik Sales & Management trainingen gegeven onder de naam Kenneth Smit. Daarnaast heb ik 5 jaar geleden de LEAD Development Company opgericht, een organisatie die nu uit 12 man (en vrouw) bestaat en zich richt op Telefonische acquisitie, Propositie advies, en Marketingdata in het Business to Business segment. Vanwege de groei van de LEAD Development Company heb ik een keus moeten maken om te stoppen met trainen en te focussen op LDC.
Indien je als directeur behoefte hebt om steeds weer te leren, dan is wat mij betreft de SMC de beste keuze. Elke bijeenkomst wordt ingevuld door een inspirerende spreker en wordt afgesloten door een “toetje”, of te wel een korte presentatie door 1 van de leden. Je gaat altijd weer “opgeladen” en vol nieuwe inzichten naar huis.

  

Geplaatst door Bart Weijers, directeur Amweko, oud-Voorzitter SMC, http://www.amweko.nl

In 1990 ben ik lid geworden van SMC. Wat mij erg aan sprak (en nog steeds) is het feit dat de leden uit een grote diversiteit aan branches komen en er elke keer sprekers zijn met boeiende leerzame onderwerpen. De gezelligheid van een bijeenkomst met diner / hapje / drankje geeft de jus die mij al meer dan 25 jaar lid doet blijven.  Na een 16 jarige job als sales & marketing manager bij Ucosan Sanitair en bijna 8 jaar algemeen directeur van een keuken productiebedrijf met 16 eigen winkels te zijn geweest ben ik in 2003 met mijn eigen marketing advies buro gestart (AMWEKO BV). Met AMWEKO verbind ik vooral bedrijven en personen in bouw / afbouw / interieur. Van 1999 tot 2008 ben ik voorzitter geweest en hebben we de club voor een groot gedeelte kunnen verjongen. De gemiddelde leeftijd ligt nu ergens rond 40 / 42 jaar denk ik. In 2015 is er een nieuw bestuur aangetreden en vroegen ze mij voor de rol van lid van de raad van advies. Aangezien ik een doener ben heb ik wel een sterke ledenwerving actie ingang gezet en met veel plezier het SMC congres op 15 Februari 2016 bij AFAS in Leusden georganiseerd en als dagvoorzitter geleid. Wat een enthousiasme in de zaal van zo'n kleine 400 sales en marketing professionals. 
Wil je een keer vrijblijvend komen kijken op een ledenavond van SMC om te zien of SMC ook wat voor jou is dan ben je van harte welkom. Niet als je denkt "een netwerkclub waar ik omzet kan halen" maar "een studieclub voor ondernemende managers die gezelligheid combineert met leerzame bijeenkomst". 

 

Gastsprekers in 2017

17-01: Ment Kuiper

21-02: Marlene Dekkers

21-03: SMC Congres

18-04: Floris ten Kate

16-05: Theo van Leeuwen

20-06: alv | bbq | surprise

-------zomervakantie-------

19-09: Jacco vd Berg

03-10: Bezoek aan TESLA +

03-10: Bezoek LA TRAPPE

17-10: Hartger Eikelhof

21-11: Woltjes & Hurts

19-12: Pieter van Osch

Interesse? Kom langs op 19 december 2017

Hier aanmelden als introduce

Gastenboek SMC

  • 07-12-2017 - Op 21 november 2017 mochten Koos Woltjes en ik het...  lees meer
  • 21-10-2017 - Uitwisselen van kennis en ervaring in een ongedwongen sfeer, leidt...  lees meer
  • 18-10-2017 - 18 jaar trainer, Partner bij MMCenter. Ik geef veel workshops...  lees meer
Plaats een bericht
© 2016 - 2017 SMC | Sales Management Club | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel